2019年4月28日日曜日

次は「オーガニック検索」を増やす研究をしたいです。 Next, I would like to do research to increase "organic search".

Next, I would like to do research to increase "organic search". 


閲覧数は2.5倍になりました。
The number of views has increased 2.5 times.



2月末のサイトリニューアルから2か月が過ぎようとしています。提携ライター様の皆さまのご協力により記事数は110を超えており閲覧数は2.5倍になっております。
Two months have passed since the site was renewed at the end of February. With the cooperation of affiliated writers, the number of articles has exceeded 110 and the number of views has increased 2.5 times.
2019年2月27日現在閲覧数

2019年4月28日現在閲覧数


Googleアナリクスの結果より、次は「オーガニック検索」を増やしたいです。
From the results of Google Analytics, I would like to increase "organic search" next.







3月末に登録したGoogleアナリクスの結果によると、流入元は、「Social:60.9%」、「Direct:31.9%」、「Organic Search:4.3%」、「Referral:2.9%」という結果でした。

一番のソーシャルは「みんな集まれ!ブロガーの広場twitter」からの流入です。

今後の課題としては、Organic Search(自然検索)を増やしていく研究をしたいと思います。

According to the results of Google Analytics registered at the end of March, the inflow sources were "Social: 60.9%", "Direct: 31.9%", "Organic Search: 4.3%", and "Referral: 2.9%". The best social is the inflow from "Everyone get together! Blogger's Square twitter". As a future task, I would like to do research to increase Organic Search.

written by 仮面サラリーマン

横山輝一「Lovin' You」作詞作曲パフォーマンスどれも超絶にCOOLで「歌声」そのものが最高 Kiichi Yokoyama "Lovin'You" songwriting performance All are transcendentally COOL and "singing voice" itself is the best

 Kiichi Yokoyama "Lovin'You" songwriting performance All are transcendentally COOL and "singing voice" itself is the best 



Lovin' You
横山輝一
on album KIICHI-YO
"Lovin'You" Kiichi Yokoyama on album KIICHI-YO


いつでも名曲は生まれています。
過去にも、今日も、きっと明日、未来にも。
平成を振り返ると、それはそれはもう、たくさんの名曲たち。
そうそう、聴くだけじゃなくて カラオケで歌うことが、多かったです。
文句なしに好きな曲、友だちが歌っていた曲、歌っても歌いきれない曲。
カラオケに行くことは、歌うだけじゃなくて「新曲」と出会うのも目的でしたから。
ぜんぜん知らなかったアーティスト、
自分が知らないだけで、知っている人は知っていたアーティスト。
一度、聴いただけで夢中になってしまった音楽。
きりがないですね、思い出を語るとしたら。
毎年、いつでも名曲と新曲が、どこからともなく流れてくるのです。
さらっと訪れます。なーんの、まえぶれもなく。
自分の人生の節目、良い意味でのターニングポイント。
そんなときに耳にして、気持ちよく踊れた曲は、今でも最高のテンションに連れ出してくれます。
というわけで、名曲だらけの平成の時代に、
「これ最高、あの頃文句なしに最高、この歌最高」
となってしまうのが、
「Lovin' You」です。
歌手は、横山輝一さん。
作詞作曲、パフォーマンス、どれも超絶に最高ですが、とにかく文句なしに「歌声」そのものが最高です。
まさに、まさしく「歌」だ!
CDも良い音でキレイだけれど、ちょっと雑然とした風の音や砂埃がまじる様なステージは、もっと最高。
生の歌声が、いちばんだからね。
ドカーンと来るんだよ、とにかく、でっかいなにかが。
聴いた瞬間に、ピカーンと別次元に連れ出してくれるんだ。
で、ものすごく好きな曲だからカラオケに行くと必ず入れるんだけど、歌えないんだな!
カラオケはキーを調整できるでしょ?
歌えないなら下げるよね?
自分もそうする。
でも例外が、ある。
その例外が、この一曲。
「Lovin'You」
この曲、この歌は、オリジナルキーならではの「音色」&「雰囲気」好きだから、『下げろよ』と言われても下げない。
自分じゃ歌えないし、歌いこなせないけれど、まあ仲間内で騒ぐ分にはいいじゃん?と。
『歌えてないよキー下げろよ』と言われても絶対下げなかった、この一曲。
テンションあがってるんだよ。最高なんだよ。下げらんないよ。
これはこれ、これ以外ありえないんだよ。
というノリで生きていました。
1993年は最高だな。
めっちゃ最高のアルバムです。
タイトル「 KIICHI-YO 」も、すっげぇカッコいいって思ってた。


Masterpieces are always born. In the past, today, tomorrow, and in the future. Looking back on Heisei, it's already a lot of famous songs. Oh yeah, he often sang at karaoke, not just listening. A song I like without complaint, a song my friend sang, a song I can't sing even if I sing. The purpose of going to karaoke was not only to sing but also to meet "new songs". An artist I didn't know at all, An artist that people who know, just because they don't know. Music that I was absorbed in just listening to it once. There is no end, if you talk about memories. Every year, famous songs and new songs flow out of nowhere. I will visit you quickly. Well, without any blurring. A turning point in your life, a turning point in a good way. The songs that I heard and danced comfortably at that time still bring me to the highest tension. So, in the Heisei era full of famous songs, "This is the best, the best at that time, the best of this song" Is "Lovin'You". The singer is Kiichi Yokoyama. The songwriting and performance are all the best, but the "singing voice" itself is the best without any complaints. It's just a "song"! The CD sounds good and beautiful, but the stage with a little cluttered wind and dust is even better. The raw singing voice is the best. I'm coming with Dokan, anyway, something big. The moment you listen, it takes you to another dimension with Picarn. And since it's a song I really like, I always put it in when I go to karaoke, but I can't sing! You can adjust the key for karaoke, right? If you can't sing, lower it, right? I do the same. But there are exceptions. The exception is this song. "Lovin'You" I like this song and this song because I like the "tone" and "atmosphere" that are unique to the original key, so even if I say "lower it", I won't lower it. I can't sing by myself and I can't sing, but it's good for making noise among my friends, isn't it? When. Even if I was told "I can't sing, lower the key", I never lowered this song. I'm getting excited. It's the best. I can't lower it. This can't be anything else. I was alive with the glue. 1993 is the best. It's the best album. I thought the title "KIICHI-YO" was really cool.


written by 水瀬次郎

新しいルールで潮干狩り!太平洋岸は夏のレボリューション【茨城県内は4か所】 Clam digging with new rules! Summer revolution on the Pacific coast [4 locations in Ibaraki prefecture]

The eastern side of Ibaraki prefecture is the Pacific Ocean


茨城県の東側は太平洋
The eastern side of Ibaraki prefecture is the Pacific Ocean


晴れれば見事な海岸模様で、
いつまでもどこまでも歩きたくなってしまいます。
春でも夏のように、冬でも夏のように、とにかく天気さえ良ければ夏な感じです。
とはいえ、歩くだけでは飽きてしまうので、たまには潮干狩りとか。
いつでも、どこでも、気分しだいで潮干狩りできていたようなイメージがあるのですが、これからはイメージや記憶だけを頼りにするのは危険です。ある日がらりと法律がかわったり、条例が決まったりすることもあるからです。
茨城県の潮干狩りできる場所は、4か所になりました。限定された場所でのみ。

If it's sunny, it looks like a beautiful beach. You will want to walk forever and ever. Like spring or summer, winter or summer, if the weather is good, it feels like summer. However, I get tired of walking, so sometimes I do clamming. I have an image that I was able to dig clamming anytime, anywhere, depending on my mood, but from now on, it is dangerous to rely only on images and memories. This is because one day the law may change or the ordinance may be decided. There are now four places in Ibaraki prefecture where you can dig clamming. Only in limited places.


新しいルールが決まったのは、2018年のこと。あれから1年間。覚えたようで、でも、うっかり『前に潮干狩り行ったところ、また行こうか~』なんて軽いノリで出かけてしまうと認識不足になりそうです。知っているはずなのに、うっかり。まあ、海につけば気づくでしょうが。

The new rules were decided in 2018. It's been a year since then. It seems that you remembered it, but if you inadvertently go out with a light glue like "I went clamming before, let's go again", it seems that recognition will be insufficient. You should know it, but you carelessly. Well, you'll notice it when you get to the sea.


潮干狩りできる場所:茨城県
Places where you can dig clamming: Ibaraki Prefecture


大洗地区(第1・第2サンビーチ)
鉾田地区(大竹海岸)
鹿島地区(下津海岸)
神栖地区(日川浜海岸)

使える道具
大きさ
柄の長さは50cm未満、つめの長さは5cm未満・幅は20cm未満。
3cm以下の鹿島灘はまぐりは海に戻しましょう。
以前やったこと。なつかしい場所。思い出をたぐるときは、要注意です。もうできなくなっていること、たくさんありますからね。
あと。「昔は大丈夫」「いつも平気」が頼りにならないのが、食中毒。気を引き締めていないとです。

Oarai district (1st and 2nd sun beaches) Hokota district (Otake coast) Kashima district (Oritsu coast) Kamisu district (Hikawahama coast) Tools that can be used size The length of the handle is less than 50 cm, the length of the claw is less than 5 cm, and the width is less than 20 cm. Return Kashima Nada clams less than 3 cm to the sea. What I did before. A nostalgic place. Be careful when looking for memories. There are many things that can't be done anymore. another thing. Food poisoning is unreliable for "old days are okay" and "always okay". I have to be careful.


潮干狩りできる海に出かけながら、潮干狩りはせずに海岸や歩道を散歩するだけして、どこかの寿司屋で海の幸をいただくというのも良いですね。いや、そのほうが良いかもしれない。なんなら、潮干狩りも海の幸も関係なく、海だけ見て砂浜を歩いて帰ってくるだけでも。

海、水平線、砂浜、こんもりとした傾斜と新緑。それでけで爽快です。

It is also good to go out to the sea where you can dig clamming, just take a walk along the beach or sidewalk without clamming, and have seafood at a sushi restaurant somewhere. No, that might be better. It doesn't matter if you're clamming or seafood, just looking at the sea and walking back to the beach. Sea, horizon, sandy beach, thick slope and fresh green. It's so refreshing.


written by 水瀬次郎

魂に傷を残しつつその傷を癒す音楽は雨が似合う「HALF MOON」崎谷健次郎 The music that heals the wounds while leaving a wound on the soul is "HALF MOON" that suits the rain Kenjiro Sakiya

The music that heals the wounds while leaving a wound on the soul is "HALF MOON" that suits the rain Kenjiro Sakiya 



「HALF MOON」崎谷健次郎
from album DIFFERENCE
"HALF MOON" Kenjiro Sakiya from album DIFFERENCE


「なんか最近おすすめのってある?」
と先輩に言われて持って行ったのが発売直後の、このアルバム。
洋楽派でユーロビートが好きな人だったので、趣味が合うかどうかは不確定でしたが、それはそれ。
いつものように駅前のロータリーで待ち合わせして、先輩が車で到着するとささっとドアから乗り込む。先輩の運転で、ぐるりと街を走るわけですが、海が見えない海岸通りは雨模様でした。
免許を取り立てて運転の練習中、そんな人たちに「乗せて乗せて」と声をかけていたのです。街や郊外を走り回っている人たちに、よく乗せてもらっていました。時間的には、そんなに長くないでしょうが、様々な景色を堪能できました。
車の中で大音量ではありませんでしたが、家で聴くよりも大きな音量だったので、けっこう気持ちよかったです。
梅雨には早いけれど、もう春は過ぎたかな。そういう季節感でした。
崎谷健次郎さんの「HALF MOON」は、雨のイメージ。雨です。憂鬱な雨でもあり、なにもかも洗い流してくれそうな浄化の雨でもあり、雨そのものはイヤではない感覚です。雨が嫌いだとしても、それ以上にイヤなことがあれば、雨どころではないので、心と感情が苦しんでいるときには嫌いな雨に撃たれているくらいがちょうど良いのです。ひとりごとをつぶやく嘆きの声は雨音で消え、汗も涙も雨と混ざって溶けてしまえば濡れているだけの状態に。そういうイメージが脳内に現れては消えていく、そういう時間でした。
歌詞の内容から察するに、大人のイメージですが、「気持ちが大人」な状態ならば違和感ありません。いまさら自分を客観視するのは見当違いになりそうですが、10代だからこその心の叫びを、圧倒的な雨音で押しつぶしてくれたような印象が残っています。
当時は「ゲリラ豪雨」という名称はなかったか、あってもまだ少数派だった気がするのですが、まあ、雨です。短時間に一気に降る雨。少年から大人に変わるんだよっていう頃の思春期を制圧してくれた雨です。思春期を終わらせた雨と言ったほうが良いかもしれません。雨あがりに大人になっていれば、夏のポラロイドな感じです。ああ「DIFEERENCE」こんなに自分の人生に寄り添っていたのか。雨というよりシャワーのように聴いた音楽です。
あらためて聴き直すと、妙に軽快です。
他人の恋愛の深刻な状況を客観的に噂話のように聞いている、そんな気分です。
客観的になれますが、胸が痛くなったり、絶句したり。
他人事だからといって、軽く済むとは限りません。
聞いているだけの自分が無傷でいられるとも限らないのです。
心の傷は見ることができないので、治療せずに放っておかれるんだと思いますが、素晴らしい音楽は「魂に傷を残し、その傷を癒す」そんな性質があるのではと考えています。
凶暴な雨でもあり、効果絶大な薬にもなります。ああ「DIFFERENCE」すごいや。
"Are you recommending something lately?" This album was just after the release, which my senior told me to bring. I was a Western musician and liked Eurobeat, so I wasn't sure if my hobbies would suit me, but that's it. As usual, we meet at the roundabout in front of the station, and when the senior arrives by car, we quickly get in through the door. I was driving around the city, but it was raining on the coastal street where I couldn't see the sea. While I was practicing driving with my license, I was calling out to those people, "Put it on." People running around the city and the suburbs often took me on board. It may not be so long in terms of time, but I was able to enjoy various scenery. It wasn't loud in the car, but it was louder than I listened to at home, so it was pretty nice. It's early in the rainy season, but I wonder if spring has already passed. It was such a seasonal feeling. Kenjiro Sakiya's "HALF MOON" is an image of rain. It's rain. It's a gloomy rain, a purifying rain that seems to wash everything away, and the rain itself is not an unpleasant sensation. Even if you don't like rain, if you don't like it any more, it's not raining, so when your heart and emotions are suffering, it's best to be shot by the rain you don't like. The mourning voice that mutters each person disappears with the sound of rain, and if sweat and tears mix with the rain and melt, it becomes just wet. It was such a time that such an image appeared and disappeared in the brain. Judging from the content of the lyrics, it is an image of an adult, but if you are in a state of "adult feeling", you will not feel uncomfortable. It seems to be irrelevant to look at myself objectively now, but I still have the impression that the cry of my heart was crushed by the overwhelming sound of rain because I was a teenager. At that time, there was no name "guerrilla rainstorm", or even if it was, it seems that it was still a minority, but it is rain. Rain that falls all at once in a short time. It was the rain that controlled adolescence when I was about to change from a boy to an adult. It may be better to say that it is the rain that ended puberty. If you grow up after the rain, it feels like a summer polaroid. Oh "DIFEERENCE" Did you stay so close to your life? It's music that I listened to more like a shower than rain. If you listen to it again, it will be strangely light. I feel like listening to the serious situation of another person's love objectively like a rumor. It can be objective, but it can hurt my chest and make me cry. Just because it's someone else's affair doesn't mean it's light. It is not always possible for you to be unharmed just by listening. I can't see the trauma, so I think it's left untreated, but I think great music has the property of "leaving a scar on the soul and healing it." .. It is also a ferocious rain, and it can be a very effective medicine. Oh "DIFFERENCE" is amazing.


written by 水瀬次郎