2019年5月5日日曜日

I went to the grave of Mr. Soichiro Honda of Gotemba "Fuji Cemetery".

令和初の富士山
Reiwa's first Mt. Fuji

御殿場に旅行に行ってきました。日曜の朝は天候に恵まれて富士山のしっかり見えました。令和初の富士山はとても美しく気持ちが穏やかになりました。
I went on a trip to Gotemba. We were blessed with the weather on Sunday morning and could see Mt. Fuji firmly. Mt. Fuji, the first in Reiwa, was very beautiful and calm.


御殿場「富士霊園」は美しいです。
Gotemba "F
uji Cemetery" is beautiful.

富士霊園は御殿場のICから車で20分のくらいのところにあります。近くに富士スピードウェイがあり走行音も聞こえました。富士霊園は園内の桜が「日本さくら名所100選」選ばれている美しい霊園でした。
Fuji Cemetery is about 20 minutes by car from the IC in Gotemba. There was a Fuji Speedway nearby and I could hear the running noise. Fuji Cemetery was a beautiful cemetery where the cherry blossoms in the park were selected as one of the "100 Best Cherry Blossom Spots in Japan".

本田宗一郎さんのお墓はお花が絶えないようです。
Soichiro Honda's grave seems to be full of flowers.


本田宗一郎さんのお墓は園内の最も高い一画にありました。生垣に囲われていますが、お花が今も絶えないようです。
聞くところによると、中高年の人がバイクのツーリングで立ち寄ることが多いとのこと。
Soichiro Honda's grave was in the highest section of the park. It is surrounded by hedges, but it seems that the flowers are still incessant. According to what I hear, middle-aged and older people often stop by for motorcycle touring.

時代は「令和」に変わりましたが、「昭和」の高成長の時代に懐かしさを感じている人が多いのではないかと思いました。
The era has changed to "Reiwa", but I think that many people feel nostalgic for the high-growth era of "Showa".



written by 仮面サラリーマン

0 件のコメント:

コメントを投稿