2019年5月19日日曜日

20数年ぶりに「相場道の極意」を読んで見ました。 For the first time in more than 20 years, I pulled out the "secret of the market road" from the bookshelf.  

20数年ぶりに「相場道の極意」を本棚から引っ張り出しました。
For the first time in more than 20 years, I pulled out the "secret of the market road" from the bookshelf.





本棚の断捨離中ですが、「本間宗久相場三昧伝」を20数年ぶりに本棚から引っ張り出して見ました。当時の価格は1600円でしたが、現在は絶版でアマゾンでもプレミアが付いてます。
The bookshelf is being decluttered, but I pulled out "Honma Munehisa Market Sanmaiden" from the bookshelf for the first time in more than 20 years. The price at that time was 1600 yen, but now it is out of print and has a premiere on Amazon.

本間宗久相場三昧伝とは
What is Honma Munehisa Market Sanmaiden?

江戸時代の米商人で、酒田・大坂・江戸での米の商いで莫大な富を得たとされる本間宗久が残した秘伝書とされています。
It is said to be a secret book left by Munehisa Honma, a rice merchant in the Edo period who is said to have made enormous wealth by trading rice in Sakata, Osaka, and Edo.

印象に残ったこと
What impressed me


20代に読んだ時は、全く心に響かなかったのですが今読んで見ると、かなり感銘を受けました。やはり「歴史は繰り返す」のかなと思いました。
When I read it in my twenties, it didn't really touch my heart, but when I read it now, I was quite impressed. After all, I wondered if "history repeats itself".

written by 仮面サラリーマン


2 件のコメント:

  1. 本間宗久の手法が、いまなお世界で活用されているんですね。

    返信削除
    返信
    1. コメントありがとうございます。アマゾンで古本がプレミアが付いていることが全ても物語っていると思います。

      削除