2019年7月10日水曜日

徒然なる日々 能登半島からの眺め Awkward days View from Noto Peninsula

Awkward days  View from Noto Peninsula




日本海側に初めて出かけた時に写しました。
夏とは違い秋の終わり頃なので、だんだんと日が短くなっていく頃でした。
空は澄み切った綺麗なブルーをしているのですが、海はなんか寂しげな印象を受けました。
人がいないのもあるかもしれません。
バスの本数も少なく、道を歩いても人に出会うことはほとんどなし。

I took this picture when I first went to the Sea of Japan side. Unlike summer, it was around the end of autumn, so the days were getting shorter and shorter. The sky is clear and beautiful blue, but the sea has a lonely impression. There may be no people. The number of buses is small, and even if you walk on the road, you rarely meet people.




近くまで散歩をしたのですが、閉まっている食堂がとても寂しさを膨らませました。
崖の上には温泉施設があり、人はそこそこ宿泊していましたが、外が冷たい空気に覆われている印象を覚えています。
名前がしゃれている海岸の看板がとても寂しそうに見えました。
今の季節に秋の風景の写真ではそぐわないとは思いますが、写真を整理していて気になった土地です。
過疎化で、若者が仕事に就くことができなくて村をどんどん離れていく話を聞いていたので、今はまたどうなっているのかと気になりました。
ランチでお寿司を食べて500円でした。とても美味しかったのが思い出です。
あのお店はまだあるのかなぁ~
私より一回り下の男性が一人でお店を切り盛りしてました。
お寿司以上は食べきれなくて、他のメニューは頼めなかったのが残念。
長距離トラックの運転手さんの間では噂されていた美味しい処でした!
夏祭で有名なところと言ってたので、それもあって思い出したのかもしれません。

I took a walk nearby, but the closed cafeteria made me feel very lonely. There is a hot spring facility on the cliff, and people stayed there for a while, but I remember the impression that the outside was covered with cold air. The sign on the beach with a fancy name looked very lonely. I don't think that the pictures of the autumn scenery are suitable for this season, but it is a land that I was interested in organizing the pictures. I heard that young people couldn't get a job due to depopulation and were moving away from the village, so I was wondering what was going on again. I ate sushi at lunch and it was 500 yen. I remember it was very delicious. I wonder if that shop is still there ~ A man who was one step below me was running the shop alone. It's a pity that I couldn't eat more than sushi and couldn't order other menus. It was a delicious place that was rumored among long-distance truck drivers! I said that it was a famous place for the summer festival, so I may have remembered that.

1 件のコメント: