2019年5月27日月曜日

来客があって、近場スポットをご案内! There are visitors and we will guide you to nearby spots!

There are visitors and we will guide you to nearby spots!





来客があって付近を案内しました。
九州旅行をしていて最後の宿泊地点です。
テーマパークがあるのでその付近のホテルに1泊です。
一緒に泊まることになりました。
家から20分程度のところなのに、贅沢にもホテルに泊まるなんて、
こんな機会はもうないかもしれません。
久しぶりに会ったのでとても楽しかったです。




帰る日の午前中、時間があったので、近くの橋に案内をしました。
大潮の時期は、鳴門海峡に負けないぐらい渦をまくポイントなのです。
I had some time in the morning of my return, so I took a tour to a nearby bridge.
During the spring tide, it is a point that swirls as much as the Naruto Strait.


橋の上は車が走っていて下が遊歩道です。
中央くらいに休憩ポイントがあり、潮の見ごろカレンダーが貼ってありました。
GWの頃は大潮だったので、かなり人がきていたのかもしれません。
さらに下に降りていくと海水の流れがよくわかり潮の速さを感じ取れます。
太平洋戦争の遺構となる通信塔が先に見えるポイントです。
真珠湾攻撃開始の暗号を送信した塔です。
近くまで行くこともできるようですが、遠目に3本(2本のようにみえるけど、3本なんです。)をみると、ふぅーんと思うところがあります。
その帰り道、せっかく飛行場まで送るのだからと、以前の海の見えるポイント駅で駐車を強制!!
Cars are running on the bridge and the promenade is below.
There was a break point in the center, and a calendar for the best time to see the tide was posted.
It was a spring tide at the time of Golden Week, so there may have been quite a few people.
If you go further down, you can see the flow of seawater and feel the speed of the tide.
The point where you can see the communication tower, which is the remains of the Pacific War.
It is the tower that sent the code to start the attack on Pearl Harbor.
It seems that you can go closer, but when you look at the three (it looks like two, but it's three) from a distance, there is something I think.
On the way back, I was forced to park at the point station where I could see the sea before, because I was going to send it to the airport! !!



私の絶好のおすすめポイントだからとかなり強調したのですが、男性陣は全く興味を感じず、女性陣は感激モードにスイッチが入って大はしゃぎ。
どーしてこの良さがわからないのか???
こんな綺麗な海と線路を写すことなんて滅多にできないのになあ~
駅舎のお店はカレー屋さん!
(前回来た時は定休日で残念でした)
日曜日で満員の大盛況で3組まちで時間の都合上パスとなりました。
駐車場もほぼ一杯で、わざわざ写真をとりにきたバイクの人たちもいました!
空港の展望台に始めてあがりました。
I emphasized that it was my best recommendation, but the men weren't interested at all, and the women were excited when the inspiring mode was switched on.
Why don't you understand this goodness? ?? ??
I can rarely take a picture of such a beautiful sea and railroad tracks.
The shop in the station building is a curry shop!
(It was a pity that it was a regular holiday the last time I came)
It was a great success on Sunday, and it was a pass for 3 groups due to time constraints.
The parking lot was almost full, and some motorcycles came all the way to take pictures!
I went up to the observatory of the airport for the first time.




ANAがちょうど到着し、出口のボヨーンとなっている通路の接続するところを始めてみました。
下には荷物のカート車も見えて面白かったです!
無事帰宅の連絡があり、4泊5日の旅が終わって安心しました。
私は帰り道もまた静かな海を眺めてルンルン気分でした!
ANA just arrived and started connecting to the aisle that is the exit boyon.
It was fun to see the luggage cart underneath!
I was informed that I was able to return home safely, and I was relieved that the trip of 4 nights and 5 days was over.
I felt like I was running on my way home looking at the calm sea!


この眺めは何度見てもいいんだけど!!!
そう思ってもらえる人がいればとっても嬉しいなぁ
You can see this view as many times as you like! !! !!
I would be very happy if anyone could think so.


written by ブー船長とスヌ

1 件のコメント: