「夏の午后」
崎谷健次郎
from album Realism
"Summer afternoon" Kenjiro Sakiya from album Realism
"Summer afternoon" Kenjiro Sakiya from album Realism
崎谷健次郎さんの「夏の午后」は、透明感のある音色が素晴らしいです。
その透明度ゆえに、心に痛く感じられることもあります。
叩くというより、裂いているようにも聴こえる、ドラム。
「夏の午后」を聴いている空間は透明感を増していきますが、聴いている時間は遠い日の痛みを思い出してしまうからかもしれません。
そんな「夏の午后」は、セカンドアルバム「Realism」に収録されています。
このアルバムの中では、私は「ラベンダーの中で」と「夏の午后」が、とくに好きなので、この時期に聴くと心地良いです。
初夏の風に吹かれて、というよりも、梅雨の雨に撃たれて。
夏を想像しながら。
さて。
そんな「Realism」が、「Realism アンソロジー」として登場します。
かなり音が良くなっているのでしょうか。
歌詞カードに記載されるらしいミュージシャンの顔ぶれも気になります。
Kenjiro Sakiya's "Cobalt on Summer Afternoon" has a wonderful transparent tone. Because of its transparency, it can be painful. A drum that sounds like it's torn rather than hit. The space where you are listening to "Summer Afternoon" becomes more transparent, but it may be because the listening time reminds you of the pain of a distant day. Such "Cobalt on Summer Afternoon" is included in his second album "Realism". In this album, I especially like "Lavender no Nakade" and "Summer Afternoon", so it's nice to listen to them at this time. It was blown by the early summer breeze, rather than being shot by the rainy season. Imagine summer. Now. Such "Realism" will appear as "Realism anthology". Is the sound much better? I'm also worried about the musicians who seem to be listed on the lyrics card.
Kenjiro Sakiya's "Cobalt on Summer Afternoon" has a wonderful transparent tone. Because of its transparency, it can be painful. A drum that sounds like it's torn rather than hit. The space where you are listening to "Summer Afternoon" becomes more transparent, but it may be because the listening time reminds you of the pain of a distant day. Such "Cobalt on Summer Afternoon" is included in his second album "Realism". In this album, I especially like "Lavender no Nakade" and "Summer Afternoon", so it's nice to listen to them at this time. It was blown by the early summer breeze, rather than being shot by the rainy season. Imagine summer. Now. Such "Realism" will appear as "Realism anthology". Is the sound much better? I'm also worried about the musicians who seem to be listed on the lyrics card.
Realism~Anthologyユニバーサルより明日発売!🎉収録曲「もう一度夜を止めて」作詞の秋元康さんをはじめ制作陣、クレジットに掲載の一流ミュージシャン、当時と今のスタッフ、ポニーキャニオン、ユニバーサルの皆様に感謝!80年代の青春を封じ込めた音が時を越え灯台のように光を届けてくれます💫 pic.twitter.com/YNQE1Sacw2— 崎谷健次郎 (@sakiyakenjiro) May 21, 2019
夏の午后は、こちの動画で↓すこ~し観ることができます。明後日Realism ~Anthology CDが発売!💿崎谷監修のリマスターと6曲のボーナストラックです🙋🏻♂️本日のライブリハ終了。🎙ピアノの上の楽器は今回のライブでデビューです🎼https://t.co/AEoUsR8Bmp pic.twitter.com/lPrqyml7RL— 崎谷健次郎 (@sakiyakenjiro) May 20, 2019
In the afternoon of summer, you can watch this video ↓ a little.
帆をたれた舟がゆるゆると漂って、どこからともなく転がってきたボールが波に乗り沖へ沖へと流されてゆく。今日はうららかな陽気でした、つばめやひばりがジャズのスタンダードナンバーの歌詞のように春を謳歌しています。Realism~Anthologyの見本盤あがってきました。最高のミュージシャンが参加したアルバム、色んな思い出が詰まっている一枚です。連休企画、1988年のライブから「夏の午后」をどうぞ🎧 pic.twitter.com/dGP80cDNoS— 崎谷健次郎 (@sakiyakenjiro) April 28, 2019
そんな景色を見ているような錯覚になりながら、また聴きます。
The sailed boat drifts slowly, and the ball that rolls out of nowhere rides on the waves and is swept offshore. I listen to it again, giving the illusion of seeing such scenery.
written by 水瀬次郎
オリジナル投稿:5月21日
30年間でどれだけ音源が良くなったのでしょうか。
返信削除音が良くなるほどライブの音に近づいていく気がします。ゆきつくところステージの演奏が最高なのかもしれませんね。
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