2019年6月18日火曜日

応募者多数? 物は言いようですが違和感があります   Many applicants? Although I can say things, there is a sense of discomfort.

公募委員の募集は3名でした。
The recruitment of open recruitment committee members was three.


嫁さんが市の男女平等推進委員会の公募委員に応募しました。募集は3名でした。
My wife applied for a public recruitment committee member of the city's Gender Equality Promotion Committee. The recruitment was 3 people.

応募したのは9名でした。
Nine people applied.



募集3名に対して、応募者多数?(9名)だったようですが当選の連絡がありました。応募倍率は3倍でしたが、応募者多数という表現には違和感があります。
Many applicants for 3 recruitment? It seems that it was (9 people), but I was informed that I was elected. The application rate was 3 times, but the expression that there are many applicants seems strange.

written by 仮面サラリーマン

0 件のコメント:

コメントを投稿